Maart - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Richard Matulewicz - WaarBenJij.nu Maart - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Richard Matulewicz - WaarBenJij.nu

Maart

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

15 April 2012 | Verenigde Staten, Oxford

Veel nieuwe verhalen om te vertellen. Ik pak de draad weer even op rond begin maart.

Na New Orleans heb ik voor een week het gewone leven weer even opgepakt. Tentamens, huiswerk etc. Na deze weken ben ik gaan ‘hiken’ in Alabama, zo een 3 uur hiervandaan ligt een mooi bos waarin prima gekampeerd kan worden. Mijn huisgenoot zit zoals eerder al gezegd in het leger en een van zijn legervrienden had ons uitgenodigd om met zijn zus en nicthen/neven mee te gaan kamperen. De donderdag voor vertrek waren er in het zuiden van Amerika behoorlijk wat tornado’s gezien, waardoor de familie van hem het niet aandurfde om mee te gaan. Maar met 2 jongens uit het leger weet je dat er heel wat meer moet gebeuren voordat zij van het plan afwijken. Dus vrijdagmiddag zijn we naar Alabama gereden om te gaan kamperen. Onderweg kwamen we er al snel achter dat de weersvoorspelling vrij correct was voor de vrijdag. Gelukkig konden we de avond doorbrengen bij de ouders van die jongen. Dat was een stuk aangenamer dan slapen in de regen. De volgende dag werd ik al vrij vroeg gewekt om op pad te gaan. De bossen zijn vergelijkbaar met de Ardennen in België. Mooie watervallen, hoge heuvels. Na een nachtje hier geslapen te hebben zijn we op weg terug gegaan. Zondag avond weer thuis aangekomen en maandagochtend weer naar school.

Na een paar weken het gewone leven hier stond eindelijk springbreak voor de deur. Het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Chersonissos of Bulgarije. Van rode plastic bekers tot een wet t-shirts contest . Ik heb echt een topweek gehad. Een vriend van me kwam over uit NY om samen Springbreak door te komen, dat was heel gruwelijk. Veel feesten gezien waaronder een paintparty waarvan de foto’s op mijn Facebook staan. Dat was echt lachen, alleen mijn kleren vonden het een beetje minder. De vlekken zijn nog steeds te zien. Voor de rest de dagen doorgebracht op het strand. Een superschoon strand wat elke nacht ‘gewassen’ werd door tractoren waardoor het elke dag hagelwit was. De grote verhalen van deze week zal ik vertellen in Nederland, dat maakt het verhaal toch levendiger!


De week daarop een Fraternity party gehad. Dit was heel gaaf, een groot wit huis met griekse letters op de gevel doet al een beetje denken aan de American Pie films van een paar jaar geleden. Buiten in de tuin een groot podium met een rockband die de hele avond stond te spelen. Binnen een beerpong toernooi, en everclear als drank. Het was precies zoals in die films. De volgende dag werd het feest voortgezet op een feest buiten de stad, een zogenaamde ‘field-party’. Al het bier gratis, het was echt matig en lauw bier maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. En onbeperkt crawfish wat het meest lijkt op een klein kreeftje die je uit de schaal eet. Dat was een prima ontbijtje om de brakheid van de vorige dag door te komen.

Ik denk dat omdat het een maand geleden is dat ik dit voor het laatst geupdate heb dat ik veel verhalen al vergeten ben. Maar die zullen vast wel weer een keer terugkomen.
Gisteren naar een NBA wedstrijd geweest, was wel gaaf. Die gasten zijn reusachtig! Niet een hele spectaculaire wedstrijd maar wel zeker de moeite waard! Een kans om daarheen te gaan heb je niet elke dag, dit weekend in Memphis geweest, maar dat zal ik volgende keer uploaden!
Nog maar een maandje en dan is het alweer voorbij!

Groeten!

  • 17 April 2012 - 15:55

    P + C Mensink:

    Hi die Richard,

    Zo maak je nog eens wat mee...
    Wij zullen nog een maandje moeten wachten voor de uitgebreide verhalen. Maar deze update van je blog maakt ons nieuwsgierig naar nog meer.

    Geniet er van...
    groet,
    tante Christa

  • 24 Juli 2013 - 15:53

    Charlotte:

    Hi Richard!
    Wat leuk om je blog te lezen, ik heb je gevonden via de reisblogs op de vusite! Ik ga in januari naar Mississippi dus ik ben natuurlijk ontzettend benieuwd!!! Heb je foto's die ik zou kunnen zien? Misschien kan ik je toevoegen op facebook.. je kan me ook mailen!
    Gr. Charlotte

  • 24 Juli 2013 - 15:56

    Richard:

    Uiteraard, voeg maar toe op FB :)

  • 31 December 2014 - 14:01

    Jeanira:

    Hoi Richard,

    Mijn naam is Jeanira en vindt het super leuk om je blog te lezen. Ik zou graag volgend schooljaar in Amerika willen studeren en misschien wel aan Ole Miss. Momenteel studeer ik aan de VU. Ik zou je graag meer vragen willen stellen als je dat goed vindt. Het is toch wel fijn om iemand die uit Nederland komt en die daar heeft gestudeerd te benaderen.

    Alvast gelukkig nieuwjaar,

    Groetjes Jeanira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1540
Totaal aantal bezoekers 7631

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 14 Mei 2012

Studeren in Oxford, Mississippi

Landen bezocht: